دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۸:۴۹:۳۰

مدیرعامل شرکت متن خبر داد
پیشرفت طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی به 87 درصد رسید
ایران دریلینگ: مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از پیشرفت 87 درصدی عملیات اجرایی طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی خبر داد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، عبدالرضا حاجی حسین نژاد گفت: پیشرفت طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی را 87 درصد اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه اعلامی در نیمه اول سال 1394، به هدف تولید 75 هزار بشکه‌ای فاز نخست این طرح توسعه‌ای که در قالب بیع متقابل اجرا می‌شود، دست می‌یابیم. وی از پیشرفت جلوتر از برنامه پروژه حفاری چاه‌های نفتی میدان آزادگان شمالی خبر داد و گفت: هم اکنون از مجموع 58 حلقه چاه، حفاری 56 حلقه به اتمام رسیده است. حاجی حسین نژاد افزود: حفاری دو حلقه چاه باقیمانده در طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی نیز با استفاده از دو دستگاه حفاری مطابق برنامه زمان‌بندی در حال انجام است.

هدفگذاری برای اجرای فاز دوم طرح توسعه آزادگان شمالی

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت، در فاز دوم طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی، تولید روزانه 150 هزار بشکه نفت با حفر 50 حلقه چاه، هدف‌گذاری شده است. حاجی حسین نژاد تصریح کرد: در صورت ارائه طرح جامع توسعه میدان (MDP) تا پایان دسامبر، در مورد اجرای فاز دوم تصمیم‌گیری می شود. کرامت بهبهانی؛ مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی نیز گفت: مراحل احداث واحدهای بهره‌برداری، نمکزدایی و واحد فرآورش و ارسال گاز نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار است. وی با بیان اینکه قراردادهای سطح‌الارضی طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی به صورت EPCC (تجهیزات، کالا، راه‌اندازی و اجرا) منعقد شده است، گفت: خوشبختانه از نظر تامین کالا که مهمترین بخش پروژه به شمار می رود، مشکلی وجود ندارد؛ در ضمن بر اساس قرارداد، سهم داخل در تامین کالای مورد نیاز این پروژه، 51 درصد است.

پیشرفت 41 درصدی بخش سطح الارضی در یک سال اخیر

بهبهانی افزود: از آبان ماه سال گذشته تا آبان ماه امسال، پیشرفت بخش سطح‌الارضی طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی 41 درصد برآورد می‌شود که در نوع خود بی‌نظیر است. مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت موفقیت حاصل در پیشرفت قابل توجه بخش سطح‌الارضی میدان آزادگان شمالی در یک سال اخیر را مرهون نظارت دقیق کارفرما بر روند اجرای پروژه خواند و گفت: البته خلع‌ید پیمانکاری چینی از طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی هم بی‌تاثیر نبود. حاجی حسین نژاد افزود: پیمانکار چینی طرح توسعه آزادگان شمالی بر این موضوع که ایران در حوزه میدان‌های مشترک تمرکز و به طور جدی بر روند اجرای پروژه نظارت دارد، به خوبی واقف است. توسعه میدان مشترک آزادگان شمالی از سوی شرکت سی ان پی سی آی چین در دست اجراست. میدان نفتی آزادگان شمالی از میادین مشترک است که در ١٢٠ کیلومتری غرب اهواز واقع شده است. فاصله این میدان تا میدان آزادگان جنوبی ٤٠ کیلومتر است و اجرای طرح توسعه این میادین به همراه میادین یادآوران، یاران شمالی و یاران جنوبی در منطقه غرب کارون به عهده شرکت مهندسی و توسعه نفت است.


  کد خبر : 377
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :